Warning: Use of undefined constant WP_DEBUG - assumed 'WP_DEBUG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/argeartcom/public_html/blog/wp-config.php on line 59
Brief Nedir? Brief Nasıl Hazırlanır?
Bilgi Havuzu

Brief Nedir? Brief Nasıl Hazırlanır?

Brief Nedir, Brief Nasıl Hazırlanır, Örnek Brief Dosyası ve daha fazlası...

Brief Nedir?

 

Brief nedir, cevabı oldukça önemli bir sorudur. Briefin dilimizdeki karşılığı ‘öz tanım, kısaca anlatmak, özetin özeti’ şeklindedir. Brief, özellikle reklam çalışmalarının başlangıç noktası olarak hayatımızda yerini alıyor. Yapılması istenen çalışmanın temellerini oluşturan Brief, proje ile ilgili karşınızdaki kişiye ya da kuruma verebileceğiniz bir yol haritasıdır. Çünkü projenin içeriğini ve amacını belirleyen bir belgedir. Böylelikle hazırladığınız iyi bir brief dosyası, kendinizi tanıtmanız için altın vuruşlardan biridir diyebiliriz. Brief için en önemli nokta anlatmak istediğiniz şeyi net ve kısa biçimde ifade etmenizdir. Markanızı, projenizi yönetecek kişi veya kurumlara uzun uzun toplantılarla anlatmaktansa iyi hazırlanmış bir brief dosyası ile zamanınızdan tasarruf edebilirsiniz.

Yani brief için en iyi tanım ‘Uzun lafın kısası.’ Diyebilir miyiz? Bence kesinlikle evet!

Brief Dosyası Nasıl Hazırlanır ?

Briefin ne olduğunu öğrendiğimize göre asıl sorumuz şu, ‘’Nasıl Hazırlanıyor Bu Brief Dosyası ?’’. Detaylı bir şekilde inceleyelim;

Öncelikle yazımın başında da bahsettiğim gibi brief dosyanızı hazırlarken en önemli nokta amaç ve içeriklerinizi net bir şekilde belirlemektir. Böylelikle işin sonunda da amacımıza ulaşıp ulaşmadığımızı net bir şekilde görmemizi sağlar. Hedefi iyi tanımlarsanız tam on ikiden vurabilirsiniz. Aynı zamanda hazırlanan brief dosyası sayesinde eksiklerinizi ya da yanlışlarınızı görmeniz de kolaylaşır.

Ben briefin ana fikrine uyarak en kısa ve net hali ile brief dosyası hazırlama aşamalarını 10 maddeye indirdim. Şimdi beraber inceleyelim.

10 Maddede Brief Dosyası Hazırlayın !

 

Örnek Brief Dosyası

Başlamadan önce bilmelisiniz ki, sorduğumuz soruların cevapları 5N1K’ya uygun olmalıdır. Unutmayın bu konudaki en önemli nokta net olmaktır. Şimdi başlayalım.

1 – Markanızı Tanımlayın!

Siz Kimsiniz? Markanız için bu soruyu sorun. Ürün ve hizmetleriniz neler, markanızın amacı nedir, misyonunuz ve vizyonunuz neler, müşterileriniz kim, hangi pazardasınız? Bu ve buna benzer soruları kendinize sorabilirsiniz.

2 – Hedeflerinizi Belirleyin!

Bir projenin bel kemiği amaçlarınız ve hedeflerinizdir. Böylece görüyoruz ki briefin en önemli noktasındayız. İyi yapılmış bir AR-GE çalışması size bu noktada yol gösterir. Bu proje ile neyi hedefliyorsunuz.  Veya bu proje bittiğinde nerede olmayı amaçlıyorsunuz? Kısaca bu briefi neden yazıyorsunuz?

3 – Hedef Kitlenizde Kimler Var?

Yaptığınız projeler ile kime ulaşmak istiyorsunuz? Bu sorunun cevabının asıl çıkış noktası ise bu olmalıdır. Çünkü hepimiz kâr amacı güderiz öyle değil mi? Sizi potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkaracak soru bu. Hedef kitlenizi detaylandırarak tanımlayın. Müşterilerinizin özelliklerini ne kadar detaylandırırsanız bu projenin sonunda ulaşmak istediğiniz noktaya o kadar yaklaşırsınız diyebilir. Hedef kitlenizin demografik bilgilerinden ilgi alanlarına kadar verebileceğiniz tüm detayları paylaşmalısınız.

4 – Rakiplerinizi belirtin.

Rakiplerinizi belirtmek sizi onlardan farklılaştırmamızı ve içlerinden en iyisi haline getirmemizi sağlayan en önemli unsurdur. Rakiplerinizin özelliklerini, sizden iyi ya da kötü olduğu noktaları, rakiplere karşı izlediğiniz stratejileri vb. özellikleri mutlaka belirtin. Böylelikle brief verdiğiniz ajansın sektörünüz hakkında da daha geniş bilgilere sahip olmasını sağlamış olacaksınız ki bu ajanslar için oldukça mühimdir.

5 – Markanızın özellikleri ve faydaları nelerdir?

Markanızın karakterini belirtmeniz gereken nokta işte burası. Markanızın özellikleri neler?  Kurumsal kimliğiniz?  Sizi diğerlerinden farklı kılan nedir? Ya da öne çıkarılmasını istediğiniz özelikler? Markanızın karakter analizini brief dosyanıza iliştirmeyi ihmal etmeyin😊 Markanızın konumlandırma çalışmaları burayı feyz alacak unutmayın. Son olarak buraya dikkat! Markanızın hassas noktalarını mutlaka bu alanda belirtin. Özellikle dikkat ettiğiniz, olmasını istediğiniz ya da asla olmasın dediğiniz şeyleri mutlaka ajansınızla paylaşın.

6 – Sloganınız Nedir?

Sloganınızı ajansınıza anlatmak istediği mesajla birlikte vermelisiniz. Eğer bir sloganınız yoksa ve bunu ajansınızdan istiyorsanız sloganın akıllara getirmesini istediğiniz mesajı ya da alt metni belirtebilirsiniz. Unutmayın sloganlar markaların halkla açılan yüzü olabilirler.

7 – Pazarlama Stratejiniz Nedir? Pazarlama Çalışması Sonucundaki Performans Kriteriniz Neler?

Bu durumda pazarlama departmanının başını ağrıtmanız gerekiyor. Pazarlama stratejinizi ajansınıza belirtin. Bu sayede paralel bir iş oluşumu sağlansın. Birbirinden tamamen bağımsız ya da birbirinin aynısı stratejiler kabul edelim ki iş görmez. Performansınızın ne derece ve hangi konuda ilerlemesini istediğinizi de bu noktada belirtebilirsiniz. Satışlarınızı %20 arttırmayı mı amaçlıyorsunuz, konumlandırma mı yapmak istiyorsunuz, marka bilinilirliğini mi artırmak arzusundasınız? Burada stratejiniz ve beklentileriniz ile ilgili detayları mutlaka aktarın.

8 – Sloganınız Nedir?

Sloganınızı ajansınıza anlatmak istediği mesajla birlikte vermelisiniz. Eğer bir sloganınız yoksa ve bunu ajansınızdan istiyorsanız sloganın akıllara getirmesini istediğiniz mesajı ya da alt metni belirtebilirsiniz. Unutmayın sloganlar markaların halkla açılan yüzü olabilirler.

9 – Zaman ve Maliyet Planı

Bu noktada ajansınızla beraber hareket etmenizi tavsiye ediyorum. Doğru mesajın doğru zamanda doğru yerde olmasını istediğinizi varsayarsam ajansınız size detaylı bir zaman ve maliyet çizelgesi oluşturacaktır.

10 – Ek Bilgiler

Yukarıdaki maddeler dışında ajans ekibine belirtmek istediğiniz ayrıntıları en kısa ve öz hali ile iletebileceğiniz bir alan oluşturabilirsiniz.

Ajanslar için Örnek Brief Dosyası İndir

Tebrikler, brief dosyanızı oluşturdunuz! Projenizin amacına ulaşmasını diliyor, yeni yazılarımıza göz atmanız için sizi blogumuzun ana sayfasına davet ediyorum!

ArgeArt

2010 yılından bu yana birçok sektörden sayısız firmaya entegre web çözümleri sunan bir dijital reklam ajansıyız! Sektörde geçen bu 11 yılda onlarca firma, yüzlerce proje ve binlerce memnun müşteri kazandık. Birlikte çalıştığımız firmalar için mükemmel sonuçlar sağlayarak birlikte büyür ve gelişiyoruz!

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu