Warning: Use of undefined constant WP_DEBUG - assumed 'WP_DEBUG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/argeartcom/public_html/blog/wp-config.php on line 59
Dijital Tüketicilerin Satın Alma Davranışı - Ücretsiz SEO ve Dijital Pazarlama - ArgeArt Blog
Bilgi Havuzu

Dijital Tüketicilerin Satın Alma Davranışı

Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden biri olan GfK’nın düzenlediği etkinlikte günümüz tüketici deneyimleri ve tercihleri ile ilgili veriler paylaşıldı. Veriler 100’ün üzerinde ülkede yapılan araştırmalara dayanıyor.

2016 yılında dünyada 1,4 milyar akıllı telefon satışı gerçekleşirken bu sayı Türkiye’de 12,5 milyon ile önemli bir oranı oluşturmaktadır. Bu büyüme ile bir önceki yıla göre adet olarak yüzde 4’lik büyüme sağlanmıştır. Ürünlerin sıklıkla yenilenmesi ve kısa ürün döngüsü satışların artmasındaki en büyük etken olurken tüketicilere akıllı telefonların en büyük özelliği sorulduğunda kolaylık sunması ilk sırada yer almaktadır.

Tüketici Davranışını Neler Belirliyor?

Tüketici alışveriş yaparken mobil cihazlardan fiyat karşılaştırma yapma, ürün hakkında bilgi arama ve online değerlendirmeleri kontrol etme en çok gerçekleştirilen eylemler olmuştur. Tüketici davranışı markaların da stratejilerine etki etmektedir. Tüketicilerin her an her yerde internet üzerinden markaları kıyaslama seçeneğinin olması markaların dijital imajına önem vermesini zorunlu kılmaktadır. Marka hakkında internette yapılan olumlu ya da olumsuz yorumlar, fiyat avantajları ve yeterli bilgi bulunması marka tercihini satın alma noktasında etkilemektedir.

Mobil ödemenin tüketiciye kolaylık sağlaması ve zaman kazandırması gibi nedenlerle perakende sektöründe devrim yaratması bekleniyor.

Teknolojiyi başarılı kullanan markalar kazanacak…

Hıza önem veren dijital tüketici için kesintisiz dikkat süresi 12 dakikadan 5 dakikaya düşmüş ve markaların işi zorlaşmıştır. Uzun masalsı reklamların günümüz tüketicisinin dikkatini çekmesi güçleşmiştir. Bu noktada markalar için bir dijital reklam ajansı eşliğinde dijital stratejiler belirlemek daha da önemli hale geliyor. Hatta biraz daha ileri gidip tüketici davranışında değişikliklere yol açacak gelişmeler bile olacak.

Bağımsız olmayı seven ve özgürlüğüne düşkün Y kuşağı (1980-1999) ile internet ile büyüyen Z kuşağına (2000 sonrası doğan) ürün ve hizmet satmak zorlaşacak. Z nesli aynı zamanda kar taneciği nesli olarak da adlandırılıyor (generation snowflake). Yani hassasiyet enflasyonu yaşanan çağımızın alıngan çocukları…

Gençler bu tanımlardan oldukça rahatsız. Duygusal ve dramatik tepkiler veren, narsist ve zayıf bir nesil oldukları iddiasına karşı çıkıyorlar. İnternet çağında kuşak çatışması da sanal ortamda gerçekleşiyor.

Kaynak : Dijital Age, Haziran.

https://journo.com.tr/kar-tanecigi-nesli

ArgeArt

2010 yılından bu yana birçok sektörden sayısız firmaya entegre web çözümleri sunan bir dijital reklam ajansıyız! Sektörde geçen bu 11 yılda onlarca firma, yüzlerce proje ve binlerce memnun müşteri kazandık. Birlikte çalıştığımız firmalar için mükemmel sonuçlar sağlayarak birlikte büyür ve gelişiyoruz!

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu