E-Ticarette Doğru Görsel Kullanımı

Bu yazıyı okuma süresi: 2 dakika

Devlerin Ürün Afişi Kullanımı

Yaşadığımız dijital çağda bir ürün veya hizmeti doğru şekilde pazarlamanın başında doğru görselin kullanımı gelmektedir. Bunun için başlıca örnek olarak Netflix’in kullandığı algoritmayı gösterebiliriz. Her kullanıcısı için farklı ve gün içerisinde sürekli değişen film afişleri kullanan Netflix daha önceden sabit tek afiş kullanımına göre bu yöntemin kullanıcıyı yeni içeriklerine daha çok yönlendirdiğini açıkladı. Ürün değişmeden sadece kullanıcıyı etkileyip onu içeriğe çeken doğru görseli bulmak için bir film için neredeyse onlarca farklı afiş hazırlanıp kullanıcıya sunuldu. Bu kısım ürün görselleri için ilgi çekicilik açısından önemlidir. Müşteriler aradıkları bir ürünle ilgili görsele önem verirlerken, aramalarını da daha çok bu görseller üzerinden uygun gördükleri ürünü seçerek yaparlar. Kullanılan görseli önemi ise burada en üst noktaya çıkmaktadır. Kullanıcıya ne kadar albenisi yüksek görsel gösterirseniz o ürüne dikkat çekmek ve belki satışını yapmak o kadar kolaylaşacaktır.

Müşteriyi Satın Almaya Yönlendirmek

Müşterilerimizin sepete ekle butonuna basmasını ve siparişi tamamla butonuna basmasını istiyorsak ürünün ana konseptinden çok fazla kopmadan en dikkat çekici şekilde ana görseli hazırlamalıyız. Belki de Netflix’in stratejisini uygulayıp bir ürüne bakıp tekrar çıkmış kullanıcılar için o kullanıcıyı tekrar çekmek için bir sonraki ziyaretinde onu farklı bir görsel ile karşılamamız daha etkili olacaktır.

Görsellerin SEO’ya Etkisi

SEO kavramından da yabancısı olmadığımız kelimelerin sınıflandırılması gibi görsellerde arama motorlarının detaylı sınıflandırılmasına tabî tutulmaktadır. Bu sınıflandırma sırasında algoritmalar paylaşmış olduğunuz resmin boyutunu, içeriğini, rengini çok kolay ayırt etmektedir. Buradan da anlaşılabileceği gibi yanıltıcı ürün koymanız durumunda itibar ve imaj kaybetme olasılığınız oldukça yüksektir. Bu yüzden hazırlanan görselin yeterli imkan var ise profesyonel çekim ile görselin çekilip daha sonra yine profesyonel bir kreatif tasarım ekibi tarafından işlenmesi belki de ürününüzü satmanız için en ideal seçenek olacaktır.

Ürün görseli kullanımında bir başka örnek olarak Burger King tarzı firmaların menü görsellerini gösterebiliriz. Menülerde kullandıkları görseller için profesyonelce bir hamburger hazırlayıp film prodüksiyonu seviyesinde sadece bir hamburger resmi almak için uğraş veren bu firmalar bizlere ürünü pazarlamak için en iyi ekiplerini kullanmaktadırlar. Bunu yaparken hem gerçekten kendi ürünlerini kullanıp bunu iyi bir kreatif tasarım ekibi ile işlemeleri hem de yaptıkları pazarlama stratejisi ile ürünün aslında tanıtım afişlerinde göründüğünden farklı olabileceğini belirtmekteler. Firma bu stratejisi sayesinde hem satışını gerçekleştirdiği üründen çok fazla uzaklaşmamış oluyor aynı zamanda ise afişte görünenden az miktarda farklılıklar olabileceği konusunda müşterisini uyararak olası müşteri kaybının önüne geçmekte.

E-Ticaret dünyasında ürününüzü doğru pazarlayabilmeniz için görsel kullanımında büyük firmaların izlemiş olduğu stratejileri bu şekilde analiz ederek sizlerde doğru görselin kullanımının nasıl olacağına, izleyeceğiniz yolun gidişatına yön verebilirsiniz.



Published by Eray Tuğrul Gül

2009 yılında bilgisayarlara olan merakım ile kodlama öğrenmeye başladım. İlk önce C# daha sonra da PHP ve OOP MVC öğrendim (arada gerekli olan css ve html de öğrendim). Kendi geliştirmiş olduğum özgün scriptlerim ve kurumsal web sitesi, e-ticaret çözümleri üzerine araştırmalarımı ilerletmekteyim.

Leave a Reply

Your email address will not be published.