Game Of Thrones Deneyimi

Game Of Thrones Bir Sayfa Deneyimi Olsaydı

Bu yazıyı okuma süresi: 3 dakika

Kurgusuyla ve tahmin edilemez senaryosuyla ilgimizi çekti, reklamı güzel yapıldı ve bir kez izlemeye başlayan herkes son sezona kadar Game Of Thrones seyircileri kervanına katıldı. Final sezonunda ise tüm hayranlarını hayal kırıklığına uğrattı. Henüz acısı tazeyken, Game Of Thrones’u bir sayfa deneyimi benzetmesiyle değerlendireceğim bugün.

Heyecan Verici GOT Kurgusu

Biz dijital pazarlamacılar, hedef kitlemize iyi bir sayfa deneyimi sunmak isteriz. Böylece web sitesinde daha uzun süre kalır, etkileşim kurar ve dönüşüm olarak kabul ettiğimiz noktaya ulaşır. HBO’yu bir web sitesi, Game Of Thrones’u ise niche bir kategori olarak hayal edelim. Web sitesinin popülaritesini arttırmak için bir kampanya oluşturmuşlar ve bu kampanyayı da bir kategoride özelleştirmişler.

Her kullanıcı gibi biz de ilk başta kuşkuyla yaklaştık, zaman ayırmaya değer mi acaba diye sorguladık. Sonra bu deneyimi yaşayanlar ne kadar harika bir dizi olduğundan bahsetti, merakımızı uyandırdı. İşte ilk tanıştığımız an. Bir denemekte fayda var o zaman, en azından zaman kaybı olmayacak. En kötü ihtimalle merakımızı gidereceğiz.

İlk Tanışma Anı

Bir gün dizinin ilk bölümünü izledik. Sayfanın ilk yüklendiği anı gözünüzde canlandırabiliyor musunuz? Gerçekten de övüldüğü kadar ilgi çekici ve merak uyandırıcı. Daha ilk anlardan itibaren kendimizi, bu deneyimi yaşamaktan memnun halde bulduk. Her bölümün ardından sonrakini bekliyorduk, birbiri ardına bölümlerin arasında akıp gidiyorduk.

Web sitesine giren kullanıcıların da tam olarak bu duyguyu yaşamalarını isteriz biz. Sayfayı ilgi çekici bulsun, görsel anlamda memnun etsin, rahat bir deneyim yaşadığı gibi merakı da canlı olsun. Karşısına link eklenmiş bir kelime çıktığında, tıklarsa nasıl bir sayfayla karşılaşacağını merak etsin. Sitede geçirdiği süre uzadıkça SEO çalışmalarımıza yaptığı katkıda artacak. Sonuç olarak web sitesi tasarımı sırasında kendi çıkarlarımızı da düşünmemiz gerekiyor.

Web Sitesinde Edinilen Kaliteli Deneyim

Web sitesini girildi ve beklentiyi karşılayan bir sayfayla ilk tanışma gerçekleşti. Ardından keşfetme süreci başladı. Bu sırada markayla kullanıcı arasında bir bağ oluşuyor. Hangimiz Game Of Thrones’u övmedik ki! Artık kaygan bir kaydırağın üzerindedir kullanıcı. Web sitesi onu nereye götürürse gitmeye hazır, hatta gönüllüdür.

“8. Sezon gelsin de nasıl gelirse gelsin. Artık beklemek istemiyorum!” diyen kaç kişi var şu anda? 

Sayfa hızı harika, efektler sayfayı diğer sayfalardan farklılaştırıyor, gereksiz açıklamalarla kullanıcıyı oyalayan uzun uzun yazıların zaten şansı yok. Böyle bir kaliteli yapının içinde var olamaz. Kendinizi artık dönüşüm noktasına kadar bırakıp gittiniz…

Game Of Thrones HBO’ya Dönüşüm Getirmedi

game-of-thrones

Yıllar boyu izleyici kitlesini arttırarak yayınlanan Game Of Thrones, HBO’nun tüm dünyada tanınmasını sağladı. Marka bilinirliği yarattı. Çok da para kazandırdı. Ama dizinin bitmesiyle birlikte HBO çoğu üyesini de kaybetti. Peki kullanıcıların deneyimi son noktaya geldiği gibi tamamlansaydı, bu kadar çok üye yine kaybedilir miydi? Bence kaybedilmezdi. Kişilerin bir yere yatırım yapmasını sağlayan tek gerçek, inançtır. Game Of Thrones finali beklentinin o kadar çok altında kaldı ki gelecek adına HBO’ya da güven kalmadı.

Üyeleri, gelecekte HBO’nun aynı kalitede içerikler üreteceğine inanmıyor artık.

Web sitesinde kullanıcıların yaşadığı deneyim de tam olarak bundan ibaret işte!

Kullanıcı sitede uzun süre geçirebilir, etkileşim kurabilir, bir oturumda birçok sayfayı gezebilir. Bunların hepsi marka bilinirliği, otorite puanı, bağ kuran kullanıcılar kazandırır. Ama son aşamaya geldiğinde kullanıcı form doldurmuyor, satın alım yapmıyor veya arama butonuna basmıyorsa dönüşüm gerçekleşmemiş oluyor. Sonuç olarak da kullanıcıya son ana kadar sunulan deneyim, aynı kalitede tamamlanmadığı için son aşamada veriyi elde etme şansı kaçıyor.

Dönüşüm sayfası, bir ürün sayfası ya da iletişim sayfası olabilir. Ödeme sayfası da olabilir. Kullanıcıyı burada gereksiz bilgilerle boğmak, dönüşümü daha da ileri taşımak için taciz pop-up’ları kullanmak gibi yöntemlerle, son adıma kadar sunulan deneyime de güvenerek daha fazlasını istemek kullanıcıyı kaçırabilir. Beklentinin oluştuğu yönde ilerlemek ve bütünlüğü korumak final anında her zaman önemli olur. Oraya kadar getirdiğiniz kullanıcıda artık büyük bir emek var. Bu noktada vazgeçmesi demek, emeğin karşılığının alınamamasıyla aynı anlama gelir. Bu nedenle siz HBO olmayın, finalinizi iyi kurgulayın ve o dönüşümü kaçırmayın.

Bonus: Bu arada bana göre gelmiş geçmiş en iyi finali yapan dizi Breaking Bad‘dir.

Author: Oğuz Dağlı



Leave a Reply

Your email address will not be published.