Dijital PlatformlarFacebookInstagram

İşletmeniz için Hedef Kitle Oluşturma Rehberi

İşletmenizin hedef kitlesini kimler oluşturuyor biliyor musunuz? Hedef kitleniz hakkında ne kadar fikir sahibisiniz?


Hedef kitle
, spesifik demografik bilgiler ve davranışlar, ilgi alanları gibi özellikler doğrultusunda oluşturulan müşteri kitlesidir. Mesela; 18 ve 25 yaşları arasında, bilgisayar oyunlarıyla ilgilenen kadınlar hedef kitle için basit bir örnektir. Hedef kitle, pazarlama kampanyalarınızda sadık müşterilere ulaşmak ve bu müşterilere daha efektif bir mesaj verebilmek için yapılması gereken bir çalışmadır. İşletmelerin hangi kanal için bütçe ayırıp reklam vereceği, müşteriye nasıl sesleneceği, hatta bir sonraki ürünün ne olacağı gibi pazarlama stratejilerine karar verirken göz önünde bulundurulması gereken ve bu süreçte önemli bir rol oynayan yapı taşlarından biridir. İşletmenin ideal müşterilerini tanımlamada kullanılan hedef kitle:

  • Konum
  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Gelir
  • İş durumu
  • İlgi alanları

gibi demografik ve davranışsal bilgilerle şekillenir.

Spesifik bir kitleyi belirlemek, müşteriyi anlamada yarar sağladığı gibi, yaratacağınız kampanyaların da doğru insanlara ulaşmasını sağlar.

Hedef Kitlenizi Nasıl Oluşturabilirsiniz?

  1. Müşterilerinizle İlgili Daha Çok Fikir Sahibi Olmak için Google Analytics Kullanın

Google Analytics, kitlenizin demografik bilgilerine kolayca ulaştığı gibi onların ilgi alanlarını öğrenmek için de kullanılabilecek, veri aralığı geniş bir araçtır.

Google Analytics ile, web site istatistiklerinizi yaş, cinsiyet, konum gibi çeşitli dağılımlar halinde görebilirsiniz. İstatistikler grafikler halinde karşınıza çıkarılır, bu da kırılımları net bir şekilde görebilmenizi ve işletmeniz için daha sağlıklı tespitler yapabilmenizi sağlar. Google Analytics, içeriğinizin kitlenize ne ölçüde uyduğunu net bir şekilde görsellerle görebileceğiniz, işletmeniz için olmazsa olmaz bir platformdur.

  1. Sosyal Medya İstatistiklerinizi Kontrol Edin

Sosyal medya hesaplarınızda en çok etkileşimi ne zaman alıyorsunuz?

Paylaşımlarınızın istatistiklerine bakarak müşterilerinizin ne tarz içeriklerle daha çok ilgilendiğini tespit edebilirsiniz.

Hedef kitle, sosyal medya kanalına göre çeşitlilik gösterir. Her sosyal medya kanalının kendine özgü kullanıcıları, kitlesi vardır bu yüzden her bir sosyal medya platformunun istatistiklerine bakmak oldukça önem taşır. Örnek verirsek; Twitter daha genç bir kitleye hitap ederken, Facebook, Twitter’a kıyasla yaş ortalaması daha yüksek bir kitleye hitap eder. Aynı şekilde Twitter kısa formda içeriklerden oluşurken, Facebook uzun gönderilere ve videolara izin verir. Instagram ise tamamen grafik ve görsel içeriklerden oluşup hitap ettiği kitle diğer mecralardan daha farklıdır. Pazarlama stratejinize bunları bilerek başlamak uzun vadede sizi büyümeye götürürken aynı zamanda kampanya içeriklerinizi oluşturma aşamasında size hem zaman hem de efor tasarrufu sağlar.

İstatistikler profilinize kimlerin baktığını, daha da önemlisi neyin işe yarayıp, neyin yaramadığını net bir şekilde görebileceğiniz veriler sunar. Takipçilerinizin ilgisini daha çok çeken içerikleri tespit edip bunları paylaşmaya önem verirseniz takipçi sayınızın arttığını ve hedef kitlenize uyan daha çok kişiye ulaşabildiğinizi göreceksiniz.

  1. Facebook Insights Kullanın

Eğer Facebook sayfanız varsa, Facebook Insights sizin için en kullanışlı platformlardan biri. Facebook her sayfa için geniş bir istatistik veri sunar, üstelik bunu ücretsiz yapar. Facebook Insights, Google Analytics’e benzer şekilde çalışır, hedef kitlenizi oluşturmak için ihtiyacınız olan tüm kritik verilere ulaşabilir, kullanıcıların demografik bilgileri dahil, ilgi alanları ve diğer sosyal medya kanallarıyla bağlantılarını görebilirsiniz. Bu istatistikler, hedef kitlenizin online alışveriş yapıp yapmadığı gibi bilgileri, yani aslında onların yaşam tarzını raporlar. Bunun gibi istatistiksel veriler, kampanya planlamaları gibi uzun vadeli projelerinizde büyük ölçüde yararlı olacaktır.

  1. Web Site Performansınızı İnceleyin

Web sitenizde en iyi ve en kötü performans veren alanları takip edin! Web siteniz hedef kitleniz için şirketinize giriş niteliğindedir, bu yüzden onların ilgisini çeken şeyleri geliştirmek, yeni müşterileri çekebilmek için iyi bir yöntemdir. Web sitenizde ilgi çeken içerikleri, sosyal medya kanallarınızda paylaşımını yaparak hedef kitlenize uygun daha çok insana ulaşabilirsiniz.

  1. Sosyal Medya Kullanıcılarıyla Etkileşim Kurun

Sosyal medyada takipçilerinizle etkileşime geçmek süreç içinde önemli rol oynar. İdeal müşteri profilini oluşturduğunuzda, dikkate almanız gereken kişiler sosyal medya takipçileriniz olacaktır.

Takipçilerinize neler görmek istediklerini sorun! Araç olarak Instagram hikayelerini kullanabilir, Instagram’ın çeşitli güncellemelerinden yararlanabilirsiniz. Etkileşimin her türlüsü size markanız için artı olarak yansıyacaktır.

Örnek olarak; takipçilerinizi harekete geçirecek paylaşımlara gelen yanıtlarla hedef kitlenizin dilini anlayabilir ve onlarla ilgili çeşitli bilgilere sahip olabilirsiniz.

Hedef kitleler size, pazarlama stratejilerinizi nasıl yürüteceğinize dair fikir verir ve müşterilerinizle etkileşim kurabilmek için alan sağlar. Bu yüzden hedef kitle, işletmeniz için herhangi bir karar verirken değerlendirmeniz gereken önemli konulardan biridir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu