Warning: Use of undefined constant WP_DEBUG - assumed 'WP_DEBUG' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/argeartcom/public_html/blog/wp-config.php on line 59
Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
SEO
Trend

Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Seo Uyumlu Makale Nedir?

Seo uyumlu makale, seo uzmanları ve Google için nimettir. Durum böyle olunca, konuyu net kavramak oldukça önemli bir hal alıyor. Seo ile ilgili teknik kısımları çok ele almadan, bu konuyu en basit şekilde nasıl anlatabileceğimi düşünmem sanırım yazmamdan daha çok zamanımı aldı. Derin bir nefes aldıysanız başlıyoruz.

Seo uyumlu makale yazmak, incelikleri öğrenildiğinde çok da zor olmayan bir meziyet. Fakat bundan önce bilmeniz gereken nokta içeriğin doğru kaynaklardan araştırılarak yazılması gerektiği. Görsel kaynakları kullanmaktan kaçınmayın. En basit tabir ile ‘’ Akıllara ilk gelen soruları, en akılda kalıcı yöntemler ile anlatmaya çalışın.’’.

Seo Uyumlu Makale Nedir?

En başta da belirttiğim gibi akıllara ilk gelen sorulara cevap vermek, arama motorlarının sizi sevmesinde en büyük etkenlerden biridir. Sorular basit, cevaplar basit değil ise burada siz devreye giriyorsunuz. Aranan sorunun cevabını tam anlamıyla verebilmek sizin asli vazifeniz olmadır. Seo uyumlu makaleler diğer yazılara nazaran nitelikli yazılar olarak tanımlanabilir. Çünkü arama motorları bot yazılımları fark edip, bu tarz yazıları tararken kaliteli ve nitelikli verileri daha kolay işleyebilmektedir.

Seo uyumlu makalenin önemi, anahtar kelime bazlı yüklemelerde aldığınız seo hizmetinin verimli bir şekilde işleyebilmesi adına web sitesini destekleyecek ve sizi rakiplerinizde yukarı taşıyacaktır. Seo uyumlu makalelerin anahtarı, anahtar kelimelerdir.

Seo’ya uygun makale yazmakta püf noktalardan biri teknik ve içerik açısından nitelikli çalışmaların çıkması dedik buraya kadar özetleyecek olursak. Şimdi gelelim işin asıl sırrına.

İçerik: İçeriğe hakim olmak, yazılacak konun araştırılması, anahtar kelimelerin iyi seçilmesi gibi çoğaltabileceğim birçok madde ile çokça söylenen bir söz vardır içerik için, ‘’İçerik kraldır.’’ Özgün ve nitelikli içerik her yazarın harcı olmadığı gibi, yazarın kendi çalışmaları arasında bile içerik özgün olmalıdır. Bu sebeple içerik yazarınızı kelimenin tam anlamıyla ‘Seo uyumlu makale’ için iyi seçmelisiniz.

Özgünlük: Arama motorları sıralamalarını özgün içerik üzerine düzenliyor desek sanırım yanlış bir tanımlama olmaz.  Özgün içerik için ise en keskin nokta konuya hakimlik. Yazılı içeriklerin okuyucu tarafından net bir şekilde anlaşılması önemlidir. Kafa karıştırıcı, konuyu saptıran ya da dağıtan içeriklerin okunma oranları oldukça düşüktür. Binlerce kelimeyi doldurmak için, anahtar kelimelerden ve konudan bağımsız yazılan içerikler size yarardan çok zara getirir. Bu da web sayfanızın internetin ücra köşelerinde yerini almasını sağlar. Okunma sürelerini dolduramayan ya da en azından okuyucuyu web sitesinde tutamayan içeriklerdeki hatalardan birçoğu, yazarın konuyu derinlemesine bilmeden yazdığı makalelerden kaynaklanmaktadır. Bu sebeple yazıya başlamadan önce yapılan ön hazırlık, içerik yazarı için yol haritası niteliği taşımaktadır.

Okunabilirlik: Bu konuda size en çok yardımcı olacak şey noktalama işaretleridir. Yazımın buraya kadar olan kısımlarını hallettiyseniz okunabilirlikte çok da zorlanacağınız düşünmüyorum. Noktalama işaretlerini ve yalın bir dili birleştirin, böylelikle kullanıcının sizin makalenizde aradığını bulamaması işten bile değil.

Başlık Seçimleri: Okuyucu bulmak istediği bilgiye giden yolda kestirmeyi seçer. Herkesin zamanla yarıştığı çağımızda laf salatasında yer olmadığı açıkça belli. Ortaokuldan bu yana öğrendiğimiz yazı yazma kuralları işte şimdi gerçek hayatta işe yarıyor. Herkesin bildiği Giriş-Gelişme-Sonuç algoritmasında vurgulamanız gereken alan her zaman sonuçtur. Girişte yazdığınız yazının amacını kısaca anlatın, gelişmede konunun ayrıntılarına yer verin ve kullanıcının neden sizin yazınızı okuduğunu unutmayın. Sonuç kısmanda ise yapmanız gereken hamleyi yapın. Fakat sonuca yönelmek sizi yanıltmasın.

Alt Başlık Kullanımı: Seo uyumlu makalelerde alt başlık kullanımı en mühim noktalardan biridir. Sürekli olarak duyduğumuz, H1, H2, H3 gibi  başlıklar, sizi arama motorlarında üst sıralara çıkarmak için var güçleri ile savaşırlar. H1 ana başlıktır, H2 gelişme kısmı dersek, H3 sonuç kısmına ait olabilir. Aynı ana başlık seçimi gibi alt başlık seçimlerinde de aranması en muhtemel, konuyla alakalı, altını doldurabileceğiniz başlıklar seçmeye dikkat edin. Alt başlıklar için bir diğer ipucu ise anahtar kelime kullanımı. Anahtar kelimeleri başlıklarda geçirirseniz gösterim hacminizin artacağı kesin bir bilgi.

Görseller ile yazıyı destekleyin: Görsel içerikler özellikle akılda kalma yönleri ile seo uyumlu makale yazmak denildiğinde mutlaka kullanılması gereken içeriklerdir. Fakat görsel seçimlerinden dikkat etmeniz gereken nokta telif içermeyen seçimler yapmak olacaktır.

Seo Uyumlu Makale Yazarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Bu kısmı Seo uyumlu makale yazmanın püf noktaları olarak görebilirsiniz. Maddeler halinde işleyeceğimiz bu dersi anlamak ve aktarmak işinize yaracaktır.

  • Anahtar Kelime Sıklığı: Makalesini Seo’ya uyumlu hale getirmek için anahtar kelimelerle doldurmak aslında yanlıştır. Makalemin başından beri bahsettiğim niteli içerik yazımı bu noktada kendisini gösteriyor. Arama motorlarında aratılan ve aratılması mümkün olan kelimeleri, bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanabilirsiniz. Yazıyı aynı kalıplar ile boğmak okuyucuyu sıkar.
  • İçerik Başlıkları: İçerik başlıkları genel olarak 3-6 kelime aralığında ve 40-70 karakter uzunluğunda olmalıdır.
  • F Tipi Okuyuculara Dikkat! F tipi okuyucular içeriği tarayarak okurlar. Bu sebeple içerikte dikkatlerini çekmek yani onların sayfada daha fazla kalmasını sağlamak için önemli yerleri italik, bold ya da renkli
  • Linkleme: İç linkleme okunma oranını arttırır. Bu sebeple kullanıcıyı daha fazla içeriğe yönlendirerek oturum süresini arttırabilirsiniz. Yazınız ile ilgili dış linkler kullanarak ise yazıyı zenginleştirebilir ve okuyucunun daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.

ArgeArt

2010 yılından bu yana birçok sektörden sayısız firmaya entegre web çözümleri sunan bir dijital reklam ajansıyız! Sektörde geçen bu 11 yılda onlarca firma, yüzlerce proje ve binlerce memnun müşteri kazandık. Birlikte çalıştığımız firmalar için mükemmel sonuçlar sağlayarak birlikte büyür ve gelişiyoruz!

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu