FacebookInstagram

Sosyal Medya İçin Etkili İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?

Sosyal Medyada İçerik Üretmek

Sosyal medya, bulunduğumuz çağ itibari ile hepimizin hayatının odak noktalarından biri haline gelmiş durumda. Kullanım oranlarını gün geçtikçe arttıran sosyal mecralar, bireysel kullanım dışında bir pazarlama ağına dönüştü. Yüzbinlerce marka sosyal medya sayesinde, satış hacimlerini ve marka bilinilirliklerini oldukça güçlendirdi. Dijital platformlarda markanın gücünü arttırmak kritik bir unsur haline gelmişken, siz sosyal medyanızı sadece yavru kedi videoları izlemek için kullanmıyorsunuzdur umarım.

Sosyal medya kanalları ile erişim ve etkileşim sağlamak, bir sosyal medya platformunu yönetmek basitmiş gibi görünse de oldukça detaylı ve dikkat edilmesi gereken birçok alanı kapsayan bir iştir. Doğru mesajın, doğru platformda, doğru kişiler ile buluşması gerekmektedir. Bu noktada en önemli etkenlerden bir tanesi doğru içerik üretimidir.

Doğru içerik nedir?

Doğru içerik, en kısa hali ile hedef kitlenizin ilgisini çeken içeriktir. Hitap ettiğiniz kitlenin büyük çoğunluğunun ilgisini çeken içerikler oluşturmak, doğru içerik oluşturmanın ilk adımıdır. Kitlenizin demografik bilgileri ve ilgi alanları bu noktada bilmeniz gereken temel bilgilerdir.

 Hedef Kitlenizi Tanıyın!

Hedef kitlenizin ilgisini çeken içerikler oluşturmanın öneminden bahsettik. Hedef kitleniz ile ilgili daha detaylı bilgiye ihtiyacınız varsa sizi, ‘’İşletmeniz için hedef kitle oluşturma rehberi’’ yazımıza yönlendirelim.

Hedef kitlenizin neyi sevdiğini anlamanızın en basit yöntemi tabii ki en çok etkileşim alan gönderilerinizi incelemektir. En çok etkileşim alan gönderiler basit mantıkla hedef kitlenizin en sevdiği içerikler demektir. Bu noktada o paylaşımlardan yola çıkarak içeriklerinizi çeşitlendirebilirsiniz.

Marka Kimliğini Yansıtan İçerikler

İçeriklerinizde markanızın kurumsal kimliğini yansıtırken, kurumsal olmamaktan korkmayın. Bu markanızın kurumsal kimliğini bozmadan yapabileceğiniz bir iş. Aslına bakarsanız birçok ‘kurumsal’ diye tabir ettiğimiz marka, sosyal medya içeriklerini oluştururken ilgi çekici paylaşımlar ile kurumsal kimliklerini birleştiriyorlar. Seçtiğiniz sosyal medya platformu bu noktada oldukça önemli. Örneğin LinkedIN’de paylaşacağınız içerik muhtemelen bir Instagram kullanıcısının ilgisini çekmeyecektir. Sosyal medyanın olayı biraz da çizgilerin dışına çıkmak diyebiliriz.

Trendleri Takip Edin

İletişimin olduğu her yerde değişim vardır.  Bu sosyal medya için oldukça dikkat çeken bir noktadır. Günümüzde insanların birbirleriyle iletişime geçtikleri en popüler mecra sosyal platformlardır. İnsanların bu kadar aktif olduğu bir mecrada değişimleri takip etmek ve ayak uydurmak ne kadar zor gibi görünse de güçlü bir sosyal medya kullanımı ile trendleri belirleyenlerden biri olabilirsiniz. Sosyal medyada ün anlık olarak gelip, hemen kaybolabilir. Bu noktada önemli olan unsur düzenli ve kreatif içerik üretimidir. Trendler beraberinde hashtagleri doğurur. Hashtagleri takip etmek, trendleri takip etmekle eşdeğer sayılabilir.

Platforma Uygun Paylaşımlar

Sosyal medya içerik üretiminde dikkat etmeniz gereken noktalardan bir diğeri platforma uygun içerik üretimidir. Bunu doğru zaman doğru yer olarak tanımlayabiliriz. Her sosyal medya platformunun paylaşım formatının da aynı olmadığını göz önünde bulundurmalıyız. Bunu basit bir örnek ile açıklayacak olursak, Twitter yazılı içeriklerin, Instagram ise görsel içeriklerin ön planda olduğu platformlar. Bu sebeple aynı içerikler, aynı şekilde iki mecrada paylaşılmamalıdır. Sosyal medyanın dili her mecra için aynı değildir.

 Disiplin ve Düzen

İçeriklerin gerçekten etkili olmasını sağlamak istiyorsanız her alanda olduğu gibi sosyal medyada da disiplin ve düzen içerisinde çalışmanız gerekmektedir. Özellikle zamanlama çok önemlidir. Takipçilerinizin aktif olduğu zamanlarda paylaşım yapmak erişim ve etkileşim açısından oldukça önemlidir. Burada değinmek istediğim nokta ‘etkili içerik üretimi’! Unutmayın amacımız etkilemek.

Feedbackleri Değerlendirin

Takipçileriniz sizin aynanızdır. Yaptığınız sosyal medya paylaşımlarının gerçekten etkili olup olmadığını görmeniz için en önemli nokta takipçilerinizden aldığınız geri dönüşlerdir. Bunlar takipçi kazanmanız olacağı gibi yorumlar, mesajlar vb. de olabilir. Sizin kullandığınız ürünün kullanılması, satışını yaptığınızın ürünün sosyal medya sayesinde satış hacminin arttığını görmek birer feedbacktir. Bu paylaşımlarınızın ne yönde ilerleyeceğini ve başarılı olduğunuz alanın belirlenmesini sağlayacaktır.

Özgün Olun!

Benim nezdimde bu maddelerden en önemlisi özgün olmaktır. İnsanların daha önce gördüğü şeyler, onları etkilemez. İlk kez sizinle tanışacakları fikirler, insanlar üzerinde marka konumlandırmanızı kalıcı kılacaktır. Size ilham veren şeyleri paylaşmaktan çekinmeyin fakat mutlaka kendi yorumunuzu katın. Elinizin lezzeti, ürettiğiniz içerikte bulunmalı. Bırakın sizin imzanız başkalarını etkilesin. Taklitler aslını yaşatır gibi klişe fakat çok sevdiğim bir söz ile bu kısmı da sonlandırıyorum.

Etkili içerik üretimi bireysel olarak kolay gibi görünse de özellikle markalar için bazen karmaşık ve ince detaylar ile bezenmiş bir tuzak olabiliyor. Dijital itibar yönetimini en iyi şekilde yapılandırmak biraz da bu işi bilenlerin iş hacminde. Sosyal medyada etkili içerik üretimi, hatta sosyal medyadan para kazanmak, dijital reklam ajansları sayesinde oldukça kolay. Siz en iyisini istiyorsanız sizi iletişim sayfamızda bekliyorum!

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu