Sosyal Medyada Özel Gün Paylaşımları Nasıl Olmalıdır

Bu yazıyı okuma süresi: 2 dakika

Özel gün paylaşımları sosyal medya ajansları için önemlidir. Bugünlerde yapılacak paylaşımlar bellidir ama siz müşterilerinize ne sunuyorsunuz işte burada önemli bir ayrım vardır. Böyle günlerde metin yazarları ve sosyal medya yöneticileri birikimlerini kullanarak, müşterilerine o güne dair farklı bir bakış açısı sunmalıdır. Başka bir deyişle ajansların elinden çıkan bu paylaşımlar ‘yaratıcı’ ya da belli bir ‘vizyon’ sahibi olmalıdır.

Özellikle de ikincisi çok önemli. Sosyal medyanız özel günler haricinde de vizyonlu bir şekilde yönetilmelidir ancak özel günlere karşı duruşunuz sizin için adeta etikettir.

İsterseniz yaklaşan 8 Mart ile bir örnek verelim;

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’ne dair sizin bakış açınız nedir?

Öncelikle bugün neden ortaya çıkmış? Neden kutlanıyor? Bir tarih bilgisi gerekmektedir ki kutlamadan önce günü anlayalım. Günü anladıktan sonra tek yapmamız gereken şey bakış açımızı ne kadar genişletebildiğimize bakmak.

Toplumsal cinsiyetten hiç olmadığı kadar yakındığımız şu zamanlarda, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü bu kalıpların dışına çıkmayı önermek için önemli bir gün olabilir. Bunu unutmayın. Örneğin bir restoran, 8 Mart’ı kutlarken kadınların ‘’formunu koruma’’ baskılarına ne kadar maruz kaldığına dikkat çekebilir.

Yani kadınlar hiçbir gün ‘sadece güzellikten’ ibaret değildir ama özellikle de 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde hiç değildir.

Başarılı bir post tasarımı için bu günü sadece güzellemelerden ve süslemelerden ibaret görmeyerek işe başlayabilirsiniz.

8 Mart Kadınlar Günü Sosyal Medya Paylaşımları İçin İpuçları

  • Bugünün sadece allı, pullu, süslü cümlelerden ibaret görmeyin
  • Kadınlar Günü’nü kutlarken kadınları toplumsal cinsiyet rolleri ile tanımlamayın
  • Kadınların güzellik gibi özelliklerini ön plana çıkarmak yerine başarılarından, cesaretlerinden bahsedin
  • İlham verecek sloganlar çalışın
  • Bir mesajınız olsun ve bu mesaj günün anlam ve önemine dikkat çeksin
  • Müşterilerinize bugün ile ilgili yeni bir bakış açısı sunun
  • Müşterinizin sektörüne göre kadınlara özel indirim veya ücretsiz hizmet önerisinde bulunabilirsiniz (Örneğin bir cafe/restaurant o gün promosyon çıkabilir, bir kuaför o haftaya özel kampanya düzenleyebilir gibi…)
  • Prodüksiyon gerektiren kurgular hazırlayın. O güne özel çekim yapılmasını önerin.
  • Firmanın kadın çalışanlarının fotoğraflarını derleyip paylaşın ve onlara teşekkür edin.

Author: Dilara Gürer