Bilgi Havuzu

Super Bowl ve Süper Reklam Bütçesi

Merhaba, bugün sizlere sporun reklam dünyasındaki etkisinden bahsetmek istiyorum. Spor denilince herkesin aklına ilk olarak futbol geliyor ama ben sizlere Amerikan futbolundan bahsedeceğim.

Super Bowl Nedir?

Super Bowl, Amerika Birleşik Devletleri’nde her sene düzenlenen büyük çaplı bir etkinliktir. National Football League (NFL) ya da Türkçe anlamıyla Amerikan Futbol Ligi’nin şampiyonluk maçı niteliğine sahip Super Bowl, 2019 yılında 53.kez düzenlenmiştir.

2019 yılında New England Patriots ve Los Angeles Rams karşı karşıya geldi ve mücadele Patriots’un 13-3’lük üstünlüğü ile sona erdi.Mücadeleyi canlı yayınlayan CBS kanalı, yaklaşık 4 saat gibi bir zaman diliminde gösterilen 30 saniyelik her reklam için 5.1 ile 5.3 milyon dolar arasına ücret talep etti.

Super Bowl, Amerika Birleşik Devletleri için çok büyük bir spor organizasyonu olduğu gibi ekonomik açıdan da göz kamaştıran bir etkinlik olma özelliğini taşıyor. Etkinliklerin ülkeye 14 milyar dolar getirisi olduğu söyleniyor.

Super Bowl Reklamları

Reklam açısından bakacak olursak isminden söz ettirmiş markalar bu geceye özgü büyük çaplı reklam kampanyaları yürütmekte, reklamları canlı yayın aralarında ekrana yansıtmak bir hayli bütçe gerektirse de markasından bahsettirmek, sporun ve sporcunun yanında olduğunu göstermek isteyenler için vazgeçilmez bir fırsattır. Çünkü devasa reklam bütçesi ayırdığınız organizasyonu 100 milyona yakın kitle takip etmekte ve sizin 30 saniyeniz var. Bu inanılmaz..

Bu platformda reklamları değerli yapan şeylerden biri de bu 30 saniyenin çok değerli olması. 30 saniye için o kadar büyük bir bütçe ayırdıktan sonra tabi ki markalar da bu kısıtlı süreyi en iyi şekilde değerlendirmek istiyor. Kısıtlı süre ve milyonlarda izleyici, işte yaratıcı olmak için size itici güç olacak elementler!

Reklam Ücretleri

30 saniyelik tek gösterim reklamın fiyatı 2008 yılında 2.7 milyon dolarken, devam eden yıllarda reklam fiyatları şöyle değişti:

2009: 3 milyon dolar

2010: 2.98 milyon dolar

2011: 3.1: milyon dolar

2012: 3.60 milyon dolar

2013: 4 milyon dolar

2014: 4.2 milyon dolar

2015: 4.4 milyon dolar

2016: 4.8 milyon dolar

2017: 5.05 milyon dolar

2018: 5.09 milyon dolar

2019: 5.3 milyon dolar

ArgeArt

2010 yılından bu yana birçok sektörden sayısız firmaya entegre web çözümleri sunan bir dijital reklam ajansıyız! Sektörde geçen bu 11 yılda onlarca firma, yüzlerce proje ve binlerce memnun müşteri kazandık. Birlikte çalıştığımız firmalar için mükemmel sonuçlar sağlayarak birlikte büyür ve gelişiyoruz!

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu