Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bu yazıyı okuma süresi: 3 dakika

Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gereken 6 Madde

Doğru hazırlanmış bir web sitesi sayesinde ürün ve hizmetlerinizi bulunduğunuz şehirde, ülkede ve hatta dünya genelinde arayan potansiyel müşterilerinize gösterebilirsiniz. Bir web sitesi yaptırmadan önce dikkat etmeniz gerekenleri maddeler halinde derledik.

Tasarım Ziyaretçilerinize Hitap Etmeli

Web tasarım şirketi veya dijital reklam ajansı ile çalışmaya başlarken arzuladığınız tasarımın sektörünüze uygun, ziyaretçilerinize hitap edecek şekilde olmasına özen gösterin. Bir fikriniz yoksa rakiplerinizin web sitelerine göz gezdirerek daha önce neler yaptıklarını ve daha iyi ne yapılabilir diye kendinize sorular sorun. Böylece web sitesi yaptıracağınız dijital ajansın tasarım ekibiyle beyin fırtınası yapabilir, daha sağlıklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

Web Siteniz Mobil Uyumlu (Responsive) Olmalı

Web tasarım yaptırırken en kritik noktalardan biri de mobil uyumlu tasarımdır. Günümüzde web sitelerine yapılan ziyaretlerin yarısı mobil cihazlardan gerçekleşmekte ve gün geçtikçe mobil kullanımlar artmaktadır. Web sitesi yapılırken mobil tasarımı da aynı şekilde incelemelisiniz. İçerik, görsel ve tasarım uyumuna dikkat etmeniz gerekir.

Web Siteniz Arama Motoru Standartlarına Uymalı (SEO Uyumlu)

Web sitesi yalnızca dış tasarım ve görsellerden oluşan bir yapı değildir. Sitenizin arka yüzünde görünmeyen, arama motorları ile doğru iletişim kurmasını sağlayan bir dizi kodlama ve bağlantılar mevcuttur. Altyapı ve bağlantılar arama motorları ile doğru iletişimi kuramayacak düzeyde ise ziyaretçilerin sizi keşfetmeleri ve internetteki görünürlüğünüz pek mümkün olmayabilir. Zaten web sitesi yaptırmanızın sebebi de görünür olmak ve yeni ziyaretçiler kazanmak değil mi? Öyleyse Site İçi SEO Nedir ve Nasıl Yapılır? başlıklı yazımızı okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Web Siteniz Hızlı Olmalı

Kısa sürede açılmayan web sitelerinde ziyaretçilerin zaman geçirmeden ayrıldığını Unbounce’nin yayınladığı sayfa açılış hızı raporuna göre anlayabiliyoruz. Kendimizi ziyaretçilerin yerine koyalım. Bunu kolayca yapabiliriz çünkü biz de gün içerisinde birçok web sitesini ziyaret eden ziyaretçileriz. Bilgi aradığınız bir blog sitesi veya haber okumak için girdiğiniz haber sitesi açılmıyorsa hemen bir diğerine yöneliyoruz. Çünkü her zaman daha iyisi vardır. Arama motorları da hızlı yüklenen ve ziyaretçiyi memnun eden yani aradığını hızlıca bulabildiği web sitelerinin sıralamasını yükselterek onları ödüllendirir.

“Peki hızlı web sitesi nasıl olur?” dediğinizi duyar gibiyiz. Yapılan araştırmalara göre günümüzde mobil ziyaretçilerin %80’i halen 3G internet hızı ile bağlantı sağlıyor. Baz istasyonlarının ülkemizde her noktada yaygın ve yüksek çekim gücüne sahip olmadığını düşünürsek, web sitesinin açılış hızını düşürecek şekilde yüksek boyutlu görsellerden kaçınmamız gerekiyor. Ürünlerinizi profesyonel fotoğraf makinesinden çıktığı gibi web sitenize yüklersek yalnızca internet bağlantısı çok hızlı olan ziyaretçilere, yani %5 gibi küçük bir yüzdeye odaklanmış oluruz. Geri kalan %95 ziyaretçi web sitenin açılmasını beklemeden rakiplerinizin hızlı açılan web sitesine çoktan geçiş yapmış olacaktır.

İçerikleriniz Orijinal ve Kaliteli Olmalı

Web sitesi projelerinde en çok karşılaştığımız durum, şirketlerin ürün ve hizmetlerini açıklarken kullandıkları metinlerin internetten bulunarak gönderilmesi ve kopya olmasıdır. İnternette bulduğunuz bir içeriği tekrar yayınlayarak kopya kullanmanıza ve web sitenizin arama motorları tarafından değer görmemesine neden olur.

Yaptığınız işi kendi tanımınızla sizden hizmet almak isteyen ziyaretçilere gereken detaylarıyla, görsel ve mümkünse video desteğiyle sunmanız gerekir. Doğru içerik: anlaşılabilir seviyede yalın bir dili olan, bir başka web sitesine girme ihtiyacı hissettirmeyen ve konuyu gerekli detaylarıyla anlatandır. Ayrıca imla kurallarına uyulmadan yazılmış bir ürün açıklamasıyla karşılaşan dikkatli ziyaretçiler sizden hizmet alırken iki kere düşünecektir.

Referansları İnceleyin

Çalışmak istediğiniz dijital reklam ajansı web sitesinde referanslar ile ilgili bir sayfa muhakkak mevcuttur. Burada sergilemiş oldukları şirketleri ve yapılan çalışmaları inceleyerek alacağınız hizmetin kalitesini de öngörebilir, güvenmek için sebep bulabilirsiniz. Bir şirketi tanımanın en hızlı ve iyi yolu referanslarıdır.

Bu detayların tamamına hakim, tasarım ekibine sahip, hızlı ve esnek yazılım üretebilen, kusursuz sosyal medya yönetimi yapabilen, SEO uzmanlarını bünyesinde barındıran bir dijital reklam ajansı ile çalışabilirsiniz.

Author: Eray Şimşek



Leave a Reply

Your email address will not be published.